info@stiptverzorgd.nl - (06) 40-566 448

BEN JE ONDERNEMER OF LIEVER BOEKHOUDER?
IK WEET HET WEL!

Financiële administratie voor ZZP
Je financiële administratie en boekhouding verdienen aandacht. Ondernemen is meer dan alleen doen waar je goed in bent. Voor veel zelfstandigen is dat een moetje. Niet leuk, wel noodzakelijk. Want ondernemen betekent ook: exact weten wat binnenkomt, wat uitstaat en waar de fiscus recht op heeft.

Van debiteurenbeheer tot btw-afdracht
Als je de administratie laat versloffen, dan kan dat vervelende gevolgen hebben. Van slecht betalende klanten vanwege slordig debiteurenbeheer tot forse naheffingen door te late btw-afdracht. Je bent wettelijk verplicht een ‘deugdelijke’ administratie te voeren. En wist je dat slordig boekhouden een van de belangrijkste oorzaken van faillissementen is?

Neem vrijblijvend contact op

 

Altijd overzicht, altijd controle
STIPT is dé specialist in administratie en boekhouding voor zzp’ers werkzaam in Nederland én Duitsland. Samen met jou zorg ik ervoor dat je administratie op orde is. Dat je altijd overzicht hebt, dat je op tijd aangifte doet en dat je optimaal gebruik maakt van alle fiscaalvriendelijke regelingen waar je recht op hebt. Dat scheelt je tijd, geld en zorgt voor rust en zekerheid. En je hebt je handen vrij om te ondernemen.

Flexibele en betaalbare ondersteuning 
STIPT begeleidt je persoonlijk en in begrijpelijke taal. De dienstverlening van STIPT is flexibel, klantgericht, discreet en zeer betaalbaar door kostenspreiding per maand.

ZZP financiële pakketten op maat:

ZZP BASISPAKKET (tot 60 facturen per jaar) € 89,-
ZZP PLUSPAKKET (tot 120 per jaar) Є 119,-
FISCALE MODULE € 9,-
Alle bedragen zijn exclusief btw en per maand

Interesse?

Ben je benieuwd of dit ook dé oplossing voor jou is of wil je een afspraak maken voor een vrijblijvend gesprek?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op

WERKWIJZE

Voor een prettige, succesvolle samenwerking is een goede klik belangrijk. Nadat je telefonisch of via de website contact hebt gezocht maken we een vrijblijvende afspraak. Tijdens dit oriënterende gesprek breng ik je wensen in kaart. Als je besluit gebruik te maken van mijn diensten maak ik een plan van aanpak op maat.

NEEM CONTACT OP →

ZAKELIJK

  • complete administratie voor een vaste prijs
  • uitstel belasting
  • aangifte omzetbelasting in Nederland en Duitsland
  • periodieke rapportages
  • correspondentie met Belastingdienst in Nederland en Duitsland
  • jaarverslag met advies op maat
  • begeleiding startende ondernemer
NEEM CONTACT OP →

PARTICULIER

  • aangifte inkomensbelasting
  • uitstel belasting
  • voorlopige teruggave
  • toeslagen
NEEM CONTACT OP →

FAQ

Veel gestelde vragen

DBA hoe staat het er nu voor?

Hoewel de Tweede Kamer unaniem de gang van zaken rond de invoering van de DBA scherp veroordeeld, komt men niet met werkbare oplossingen op korte termijn. Staatssecretaris Wiebes krijgt tot 19 december 2016 de tijd om orde op zaken te stellen. Bron: Stichting ZZP-Nederland

Welke rechtsvorm past bij mij als startende ondernemer?

Een veelvoorkomende vorm is de eenmanszaak. Deze vorm heeft het voordeel dat er weinig kosten aan verbonden zijn. U hoeft niet uw jaarrekening te laten goedkeuren door een accountant, u kunt zelf uw belastingaangifte doen en ook is er geen belemmering voor het in dienst nemen van medewerkers. Het inkomen van de ondernemer is het resultaat van de eenmanszaak en is zodoende alleen belast in de inkomstenbelasting. Ook kunt u eventuele investeringen verrekenen met eerder genoten inkomen. Zodoende kan het investeringsrisico sterk worden verlaagd. U dient wel aan een aantal voorwaarden van de belastingdienst te voldoen om in aanmerking te komen voor de verschillende ondernemersvoordelen. Bron: Stichting ZZP-Nederland

Waarom Algemene Voorwaarden opstellen?

Algemene voorwaarden zijn bepalingen die schriftelijk zijn vastgelegd. Daarin wordt van alles geregeld over een overeenkomst. Deze overeenkomst kan afgesloten zijn tussen ondernemers onderling of tussen ondernemers en consumenten. De bepalingen in de voorwaarden kunnen gaan over de garantie, aansprakelijkheid, bedenkingstermijnen, de manier van betalen of bijvoorbeeld hoe u een klacht moet indienen. Als u eenmaal uw voorwaarden hebt opgesteld, hoeft u deze niet elke keer met uw klanten door te nemen. Met algemene voorwaarden is het direct duidelijk welke rechten en plichten u en uw klant hebben. Uw klanten weten precies waar ze aan toe zijn. Algemene voorwaarden kunnen de risico’s die u als ondernemer loopt verkleinen. Bron: Kamer van Koophandel 2016

Wanneer kan ik als ondernemer ondernemersaftrek krijgen?

De ondernemersaftrek is een aftrekpost op uw winst en bestaat uit: zelfstandigenaftrek, startersaftrek, startersaftrek bij arbeidsongeschiktheid, aftrek voor speur- en ontwikkelingswerk, meewerkaftrek en stakingsaftrek. U kunt ondernemersaftrek krijgen als u ondernemer bent en winst uit onderneming hebt. Bron: Belastingdienst 2016

Neem contact op